۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۳۲

اخبار میراث فرهنگی/

صنعتگران خراسان شمالی در نمایشگاه یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری بجنورد شرکت می کنند

صنعتگران خراسان شمالی در نمایشگاه یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری بجنورد شرکت می کنند

بجنورد – خبرگزاری مهر: حضور صنعتگران خراسان شمالی در نمایشگاه یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری، تاکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر تعامل دوسویه اداره کل میراث فرهنگی و دستگاه قضایی و ... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه امروز میراث فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون صنایع دستی خراسان شمالی از حضور صنعتگران این استان در نمایشگاه یکصدمین سالگرد شهرداری بجنورد خبر داد.

علی عابدی افزود: به مناسبت یکصدمین سالگرد شهرداری بجنورد، نمایشگاهی از مشاغل و تاریخچه این شهرستان در منطقه نمونه ملی گردشگری بش قارداش برگزار می شود که در این نمایشگاه صنعتگران استان در5 غرفه به ارائه تولیدات خود می پردازند.

وی گفت: در این غرفه ها سفال، البسه محلی، چاروق، نساجی سنتی و دستبافه های داری ارائه خواهد شد.

عابدی اظهار داشت: همچنین در سیاه چادری صنعتگران استان به تولید زنده صنایع دستی و معرفی غذاها و آداب و رسوم عشایر استان می پردازند.

این نمایشگاه از اول تیرماه به مدت 5 روز پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان خواهد بود.

تاکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر تعامل دوسویه اداره کل میراث فرهنگی و دستگاه قضایی

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بر تعامل دوسویه این اداره کل با دستگاه قضایی تاکید کرد.

وی با اشاره به میراث فرهنگی استان را بسیارزیبا وبااصالت عنوان کرد و خواستار آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با آثار تاریخی وفرهنگی استان شد.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: فرهنگ غنی ایران اسلامی می تواند جایگزین فرهنگ پوچ وبی اساس غربی شده و از آن برای راهنمایی نسل جوان استفاده شود.

نورالهی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت این اداره کل درحوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و کشفیات یگان حفاظت را به اطلاع رئیس کل دادگستری رساند.

500 کارت انجمن های میراث فرهنگی در خراسان شمالی صادر شد

کارشناس انجمن ها وتشکل های اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 570 کارت جهت انجمن های میراث فرهنگی در خراسان شمالی صادر شده است.

مصطفی مهدویان افزود: این تعداد انجمن مربوط به شهرستانهای اسفراین، شیروان ومانه وسملقان است و درمابقی شهرستانهای استان پس از تشکیل ادارات مربوطه، انجمن های میراث فرهنگی ساماندهی خواهند شد.

وی ضمن قدردانی از اعضا انجمن میراث فرهنگی که به صورت داوطلبانه  در حفاظت از آثار تاریخی فعالیت می کنند ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص اعتبار در جهت تقویت وتوانمند سازی نیروهای مردمی از آنان حمایت شود.

 

 

 

کد خبر 2314795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha